Merkezimiz tarafından 2010-2012 Yılları arasında AB Grundtvig Öğrenme Ortaklığı Projesi gerçekleştirilmiştir.
Merkezimiz, 2010-2012 yılları arasında Koordinatör ülke Polonya, diğer ortak ülkeler Portekiz, Litvanya, Almanya ve İtalya´daki kurumlar ile birlikte
"Seniors´ integration through education" isimli AB Grundtvig Öğrenme Ortaklığı Projesini gerçekleştirilerek tamamlanmıştır.
PROJENİN ADI: Seniors´ integration through education
"Yaşlıların eğitim yoluyla entegrasyonu"
ÖZETİ;
Bu projenin temel amacı eğitim sürecine katılmaya ve öğrenme talebine teşvik yoluyla yaşlıların sosyal, ekonomik ve kültürel dışlanmasını önlemektir.
Amaç, diğer ülkelerdeki kurumların ortaklığıyla, yaşlılara eğitim aktivitelerini verecek olan çalışanların katıldığı bilgi veren, özel bir grup olarak yaşlılarda kullanılan yeni organizasyon metotları ve pedagojik yaklaşımlar eğitimi kursu kurmak/açmaktır.
Öğrenme ortaklığı Polonya, İtalya, Litvanya, Türkiye ve Almanya ve Portekiz'den yaşlıların ve yetişkin eğitimi alanında çalışan araştırma kurumları ve kuruluşları ve eğitimciler, öğretmenler, liderler, araştırmacılar ve yaşlı öğrencileri içerecektir.
Proje ayrıca yerel yönetim ile halk için çalışan organizasyonları, sosyal yardım kuruluşlarını, hükümet dışı organizasyonları ve şirketlerin işbirliğini içerecektir.
Proje 2 yıl sürmüş ve iki aşamadan oluşmuştur
1. Bilgilendirme kursu için eğitici materyaller hazırlanmıştır.
2. Yaşlılarla çalışan eğitimcilere bilgilendirme kursu uygulanmıştır.
PROJENİN ORTAKLARI
KOORDİNATÖR
Centrum Edukacji i Badań Społecznych - Wroclaw – Polonya
Eğitim ve Sosyal Araştırma Merkezi, kar amacı gütmeyen bir dernektir.
ORTAKLAR
Gölbaşı Rehberlik ve Araştırma Merkezi - Ankara – Türkiye
Özel eğitim, rehberlik ve psikolojik danışma alanlarında yerel olarak öğrenci, öğretmen ve velilere eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.
Kėdainių suaugusiųjų mokymo centras - Vilnius - Litvanya
18 Yaş üstü yetişkinlere yaygın eğitim veren bir Halk Eğitim Merkezi'dir.
Agentur Kultur GbR Dr. Jürgen Halberstadt und Dr. Rudolf Halberstadt - Stutgart - Almanya
Bölgesel ve ulusal düzeyde eğitim ve kültür projeleri yürüten, yetişkin eğitimi yapan bir dernektir.
ASIS – Consorzio di Cooperative Sociali - Napoli – İtalya
Sosyal işletmelerin yöneticileri ve işçilerin mesleki gelişim ve yönetim becerilerini geliştirmek için çalışan sosyal kooperatifler konsorsiyumudur.
SOPROFOR - Sociedade Promotora de Formação - Lizbon – Portekiz
Teknik animasyon ve turizm bilgileri alanlarında yetişkin eğitimi kursları yapan bir özel mesleki eğitim şirketidir.
PROJE KAPSAMINDA GELİŞTİRİLEN MODÜLLER
1- Avrupa'da Yaşlılara Genel Bakış
Avrupa'daki yaşlı nüfusu 1990'a göre %13,7'den %17,4'e yükselmiştir. 2060'ta Avrupa'daki 65 yaş üstü nüfusu %30'larda olacaktır. Bu durum yaşlıların birilerine bağımlı olma durumunu ve sağlık talebi oranlarının yüksek olmasına yol açacaktır.
Yaşlı insanların topluma aktif katılımı, topluma şu şekilde sosyal ve
ekonomik değer getirebilir;
- Kendilerinin yaptığı direk katkılar
- Yarattıkları fırsatlar (gönüllüler, işçiler, bakıcılar ve tüketiciler olarak)
2- Motivasyon
Motivasyon için beş ilkeden söz edebiliriz
1- İnsanlara fikir yürütmek için fırsat verir.
2- Davranışların adil bir şekilde değerlendirilmesi motivasyonu artırır.
3- Bireyin uzun bir süre içinde birçok kez uyarılması motivasyonu artırır.
4- Bireyin ya da bir davranışının olumsuz değerlendirilmesi motivasyon kaybına neden olur?
5- İnsan için en büyük motivasyon kaynağı, kendi belirlediği bir hedefe ulaşmak için çaba göstermesidir.
3- Buz kırıcılar (Isınma Hareketleri)
İlk defa bir araya gelen, farklı özellikteki insanları kaynaştırmak ve
eğitimi anlamlandırmak için buz kırıcılar dediğimiz ısınma hareketleri katılımcılara yaptırılır.
Küçük beden egzersizleri, tanışma etkinlikleri, fıkra, taklit, müzik, vb. eğitime başlarken ve süreç boyunca kullanılabilecek eğlenceli iletişim araçlarıdır. Sınıfta enerji düşmeye başladığı anlarda hemen uygulanmalıdır.
4- Gerontoloji
Yaşlanma her birey için farklı bir şekilde oluşan bir süreçtir. Gerontology, yaşlanma süreçleri ve bireylerin orta yaştan sonraki hayatı ile ilgili çalışır. Gerontoloji şunları içerir:
1- Yaşlı insanların fiziksel, zihinsel ve sosyal değişimlerinin incelenmesi;
2- Toplumda yaşlı nüfustan kaynaklanan değişikliklerin incelenmesi;
3- Bu bilginin politika ve programlara uyarlanması.
5-Metodoloji
Aktif olarak sürece dahil olduğunda insanlar daha iyi öğrenirler. Bu nedenle yaşlılar ile çalışan öğretmenlere şunları önerebiliriz
a) Küçük gruplar ile çalışın
b) İşbirlikli öğrenmeyi kullanın
c) Diğer metodlar (Beyin fırtınası, Buzz-Groups, Philips 6-6 yöntemi, 6-3-5 Yöntemi)
İşbirliğinin üç adım yapısı vardır:
Bütün yöntemlerin ortak noktaları
6- Sağlık Bilgisi
Yaşlılarda süreçle birlikte şu özellikler ortaya çıkar;
- Kemik ve kaslardaki değişim
- Görme ve duyma bozukluğu
- Hareketsizlik
- Sosyal ve duygusal ihtiyaçlar
- Hafıza hayat boyunca değişir. Anlamsal hafıza birçok yaşlıda gelişmeye devam eder. Uzun süreli bellekte zamanla biraz düşüş olur.
Adres:
Bahçelievler Mahallesi 285. Sokak No.36/2 Gölbaşı /Ankara
Telefon
0 312 485 06 44